Bra historia♥

hej !
gud vad jag älskar den här historian .. ♥


jag ska bara berätta en bra historia som jag fick från mobilen:

en vanlig tidig morgon går en svart man in i ett café.

han la marke till att han som var den svarta människan där. när han satte sig ner märkte han att det stod en vit man bakom honnom.

den vita mannen sade: färgat folk får inte vara här. Den svarta mannen vände sig om och städle sig upp och sedan sade han:

''när jag föddes var jag svart,

när jag växte upp var jag svart,

när jag är sjuk är jag svart,

när jag går ut i solen är jag svart,

när jag e kall e jag svart,

när jag dör kommer  jag att vara svart.

men du min herre

när du föddes var du rosa,

när du växte upp var du vit,

när du är sjuk är du grön,

när du går ut i solen blir du röd,

när du är kall är du blå,

när du dör kommer du att vara lila.

och du har mage att kalla mig färgad!''

den svarta mannen satte sig ner igen , och den vita mannen gick därifrån generad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0